Algemene voorwaarden 5 6 7 8 Productions

Algemene voorwaarden van 5 6 7 8 Productions te Haarlem, waarin geregeld de binnen het kader van de bedrijfsvoering van haar leden af te sluiten overeenkomsten met Opdrachtgevers en derden, gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Amsterdam:

Artikel 1: Definities

Artikel 2: Algemeen

Artikel 3: Aanbiedingen en offertes

Artikel 4: Uitvoering van de overeenkomst

Artikel 5: Meerwerkzaamheden en/of wijziging van de overeenkomst

Artikel 6: Honorarium

Artikel 7: Tarieven

Artikel 8: Betaling

Artikel 9: Annulering

Artikel 10: 5 6 7 8 Professional(s)

Artikel 11: Concurrentiebeding

Artikel 12: Opschorting en ontbinding

Artikel 13: Aansprakelijkheid en verjaring

Artikel 14: Overmacht

Artikel 15: Intellectuele eigendom en auteursrechten

Artikel 16: Retentierecht

Artikel 17: Overdracht

Artikel 18 Meer partijen

Artikel 19 Verplichtingen van de opdrachtgever

Artikel 20 (Promotie)materiaal

Artikel 21 Reclames

Artikel 22 Toepasselijk recht en geschillen

 

Artikel 1 Definities


1.1 In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

  • Gebruiker: de gebruiker van de algemene voorwaarden, 5 6 7 8 Productions.
  • Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon in opdracht van wie 5 6 7 8 Productions werkzaamheden verricht dan wel met wie 5 6 7 8 Productions een overeenkomst aangaat, oftewel, de wederpartij van gebruiker.
  • 5 6 7 8 Professional: De medewerker die in opdracht van 5 6 7 8 Productions de werkzaamheden voor de opdrachtgever gaat verrichten.
  • Overeenkomst: de overeenkomst tot dienstverlening.

 

Artikel 2 Algemeen

2.1 Deze voorwaarden gelden voor iedere, offerte en overeenkomst tussen gebruiker en een opdrachtgever waarop gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard.

2.2 De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met gebruiker, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

2.3 Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of elektronisch zijn overeengekomen.

2.4 De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van de opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.5 Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Gebruiker en opdrachtgever zullen dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zover mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

2.6 Van toepassing is steeds de versie van de algemene voorwaarden zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst, tenzij de opdrachtgever na het sluiten van de overeenkomst de gelding van een herziene versie van de algemene voorwaarden heeft aanvaard.

 

Artikel 3 Aanbiedingen en offertes

3.1 Alle aanbiedingen en offertes van gebruiker zijn vrijblijvend; zij zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Gebruiker is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 30 dagen worden bevestigd, tenzij anders aangegeven. De opdrachtgever dient tenminste 3 weken voor de desbetreffende opdracht een order te bevestigen, tenzij anders wordt afgesproken. Indien dit niet gebeurt kan gebruiker niet instaan voor het feit dat de opdracht volledig wordt uitgevoerd en/of binnen gestelde kwaliteitsnormen.

3.2 De opdrachtgever kan geen rechten ontlenen aan de schetsfase van het project. De concepten, afbeeldingen en tekeningen, die bij de offertes en presentaties gevoegd, getoond of medegedeeld zijn, geven slechts een algemene voorstelling van de diensten van gebruiker.

3.3 Gebruiker is niet gebonden aan aanbiedingen, offertes en overige publicaties waarin kennelijke verschrijvingen of telfouten voorkomen.

3.4 Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten.

3.5 Het is niet toegestaan om kopieën te maken van een door 5 6 7 8 Productions opgestelde offerte en de daarbij behorende bescheiden.

3.6 Al datgene dat in het kader van een offerte of een presentatie door gebruiker wordt verstrekt blijft haar onvervreemdbaar eigendom en dient op een eerste verzoek van gebruiker onverwijld door de opdrachtgever te worden geretourneerd.

3.7 Door het ondertekenen van een order, begroting, overeenkomst en/of daarbij behorende bijlagen verbindt de opdrachtgever zich definitief. De order zal door 5 6 7 8 Productions worden uitgevoerd, tenzij 5 6 7 8 Productions voor de eerste dag van de opdracht de opdrachtgever schriftelijk heeft bericht de opdracht niet te aanvaarden.

3.8 Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is gebruiker daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet in overeenstemming met deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij gebruiker anders aangeeft.

 

Artikel 4 Uitvoering van de overeenkomst

4.1 Gebruiker zal de overeenkomst op zorgvuldige wijze uitvoeren, in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap. Gebruiker garandeert niet dat met haar werkzaamheden het beoogde resultaat zal worden bereikt. De verbintenis betreft een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting.

4.2 Gebruiker bepaalt de wijze waarop en door welke personen de overeenkomst wordt uitgevoerd, tenzij anders is besproken. Gebruiker heeft daarbij het recht bij de uitvoering van de overeenkomst, zonder kennisgeving aan de opdrachtgever derden in te schakelen, goederen van derden te betrekken, diensten van derden af te nemen en de overeenkomst geheel of gedeeltelijk door derden te laten verrichten en de hieraan verbonden kosten aan de opdrachtgever door te berekenen. Artikel 7:404 Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

4.3 De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan gebruiker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan gebruiker worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan gebruiker zijn verstrekt, heeft gebruiker het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en / of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.

4.4 Opdrachtgever vrijwaart gebruiker voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan opdrachtgever toerekenbaar is.

 

Artikel 5 Meerwerkzaamheden en/of wijziging van de overeenkomst

5.1 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen. Gebruiker maakt een aanvang met de meerwerkzaamheden op het moment dat de opdrachtgever akkoord is gegaan met de extra kosten die daarmee gepaard gaan.

5.2 Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Gebruiker zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.

5.3 Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en / of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal gebruiker de opdrachtgever hierover tevoren inlichten.

5.4 Indien een vast honorarium is overeengekomen zal gebruiker daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.

5.5 In afwijking van lid 3 zal gebruiker geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan gebruiker kunnen worden toegerekend.

5.6 Gebruiker heeft de mogelijkheid een spoedtoeslag in rekening te brengen bij een wijziging (in data, tijden of aantallen promotiemedewerkers) van de overeenkomst door de opdrachtgever, welke 48 uur of minder voor de aanvangsdatum wordt gedaan. De spoedtoeslag bedraagt 25% van het offertebedrag. Gebruiker wijzigt de overeenkomst op het moment dat de opdrachtgever akkoord is gegaan met de spoedtoeslag. gebruiker kan aan de opdrachtgever een spoedtoeslag in rekening brengen indien de opdrachtgever aan gebruiker een nieuwe opdracht verleend die binnen 48 uur uitgevoerd dient te worden.

Artikel 6 Honorarium

6.1 Voor aanbiedingen en overeenkomsten waarin een vast honorarium wordt aangeboden of is overeengekomen gelden de leden 2, 5, 6, 7 en 8 van dit artikel. Indien geen vast honorarium wordt overeengekomen, gelden de leden 3 t/m 8 van dit artikel.

6.2 Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast honorarium overeenkomen.

6.3 Indien geen vast honorarium wordt overeengekomen, zal het honorarium worden vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. Het honorarium wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van gebruiker, geldende voor de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.

6.4 Het honorarium is en eventuele kostenramingen zijn exclusief BTW.

6.5 Indien gebruiker met de opdrachtgever een vast honorarium of uurtarief overeenkomt, is gebruiker niettemin gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of tarief. Indien gebruiker kan aantonen dat tussen het moment van aanbieding en levering, ten aanzien van bijv. lonen de tarieven of prijzen aanmerkelijk zijn gewijzigd, is gebruiker gerechtigd prijsstijgingen door te berekenen. Bovendien mag gebruiker het honorarium verhogen wanneer tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid werk in zodanige mate onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst, en zulks niet toerekenbaar is aan gebruiker, dat in redelijkheid niet van gebruiker mag worden verwacht de overeengekomen werkzaamheden te verrichten tegen het oorspronkelijk overeengekomen honorarium.

6.6 Gebruiker zal de opdrachtgever het voornemen tot verhoging van het honorarium of tarief kenbaar maken. Gebruiker zal daarbij de omvang van en de datum waarop de verhoging zal ingaan, vermelden.

 

6.7 Indien opdrachtgever de door gebruiker kenbaar gemaakte verhoging van het honorarium of tarief niet wenst te aanvaarden, is opdrachtgever gerechtigd binnen zeven werkdagen na de bedoelde kennisgeving de overeenkomst schriftelijk op te zeggen, dan wel de opdracht te annuleren tegen de in de kennisgeving van gebruiker genoemde datum waarop de prijs- of tariefsaanpassing in werking zou treden.

 

Artikel 7 Tarieven

7.1 De kostenbegroting zoals vermeld in de offerte wordt steeds gedaan op basis van de op het tijdstip van de aanbieding c.q. de opdracht geldende tarieven. Indien zich tussen het tijdstip van de aanbieding en het moment van het uitvoeren van de overeenkomst, prijsverhogingen mochten voordoen dan wel grote veranderingen in de voorwaarden mochten voordoen, bijvoorbeeld tengevolge van verhogingen van rechten en/of accijnzen, loonkosten etc., behoudt gebruiker zich het recht voor deze verhogingen en/of veranderingen aan de opdrachtgever in rekening te brengen.

7.2 Alle prijsnoteringen zijn exclusief BTW, welke afzonderlijk in rekening zal worden gebracht.

7.3 Voor elk project worden minimaal 4 aaneengesloten uren per 5 6 7 8 professional in de projectprijs (door)berekend.

7.4 Bij werktijden van 6 uur of langer dient de opdrachtgever een maaltijd te verzorgen voor de 5 6 7 8 Professional. Hier kan gebruiker ook zelf zorg voor dragen, dit zal dan later in rekening gebracht worden op de factuur, te weten €5,00 lunchvergoeding en €10,00 dinervergoeding.

7.5 De reiskostenvergoeding is altijd op basis van nacalculatie, tenzij anders aangegeven, en wordt berekend aan de hand van de daadwerkelijke kosten die de professionals maken. Deze kosten kunnen bestaan uit kilometervergoeding van €0,34 per gereden kilometer en gemaakte parkeerkosten.

 

Artikel 8 Betaling

8.1 Betaling van iedere factuur van gebruiker dient te geschieden binnen 30 dagen na de factuurdatum op een door gebruiker aan te wijzen bankrekening. Betaling dient steeds plaats te vinden zonder korting of verrekening door de opdrachtgever. Bezwaren tegen de hoogte van de facturen schorten de betalingsverplichting niet op.

8.2 Gebruiker heeft het recht een aanbetaling van 100% van het offertebedrag voor de aanvang van de werkzaamheden aan de opdrachtgever in rekening te brengen. De aanbetaling dient voor aanvang van de werkzaamheden op de door gebruiker aangegeven bankrekening te zijn voldaan. Indien de opdrachtgever de aanbetaling niet tijdig heeft voldaan, schort dit automatisch de verplichting(en) gebruiker op.

8.3 Gebruiker heeft het recht gedurende een opdracht tussentijds te declareren.

8.4 Indien de opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van 30 dagen, dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De opdrachtgever is dan wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige factuurbedrag. Indien de opdrachtgever na aanmaning en ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan gebruiker de vordering uit handen geven, in welk geval de opdrachtgever naast het dan verschuldigde totale bedrag en de wettelijke rente tevens gehouden is tot vergoeding van alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten.

8.5 Iedere betaling van de opdrachtgever strekt primair ter voldoening van de door de opdrachtgever verschuldigde buitengerechtelijke incassokosten en de gerechtelijke kosten en wordt daarna in mindering gebracht op de door de opdrachtgever verschuldigde rente en daarna op de oudste openstaande vordering(en), ongeacht een anders luidende aanwijzing van de opdrachtgever.

8.6 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van gebruiker op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

8.7 Als de uitvoering van een order moet worden stopgezet omdat de betreffende reclame-uiting in strijd is met de goede zeden en/of schadelijk is voor de openbare orde of om andere redenen van rechtswege dan wel door de Reclameraad wordt verboden, is de opdrachtgever toch gehouden het totale orderbedrag te voldoen. (Zie ook: Artikelsgewijze toelichting onder 5).

Artikel 9 Annulering

9.1 Annulering dient te allen tijde schriftelijk te geschieden. Datum poststempel wordt gehanteerd voor de berekening van de annuleringstermijn.

9.2 Bij annulering van de overeenkomst zal gebruiker de volgende annuleringskosten in rekening brengen:

  • bij annulering op de aanvangsdatum tot 48 uur voor de aanvangsdatum: 100% van het offertebedrag;
  • bij annulering korter dan 1 week en langer dan 48 uur voor de aanvangsdatum: 50% van het offertebedrag.

9.3 Indien gebruiker op het moment van de annulering ten behoeve van de overeenkomst materialen heeft ingekocht of al onderhanden werk heeft verricht, dan worden de kosten van deze materialen of uren conform de offerte bij de opdrachtgever in rekening gebracht.

Artikel 10 5 6 7 8 Professional(s)

10.1 De in te zetten professional(s) wordt/worden gekozen aan de hand van de bij gebruiker bekende gegevens en vaardigheden van de beschikbare professional(s) enerzijds en van de door de opdrachtgever aan gebruiker verstrekte informatie over de op te dragen werkzaamheden anderzijds. Gebruiker is geheel vrij in de keuze van de persoon of personen die gebruiker de werkzaamheden laat uitvoeren, tenzij vooraf anders besproken.

10.2 Ter voorkoming van het maken van een ongeoorloofd onderscheid, in het bijzonder naar godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, geslacht, ras of op welke grond dan ook, zullen niet-functie relevante eisen bij het verstrekken van de informatie over de op te dragen werkzaamheden, door de opdrachtgever niet kunnen worden gesteld, noch zullen deze door gebruiker worden gehonoreerd.

10.3 Gebruiker ziet erop toe dat alle door haar ingezette professional(s) er verzorgd uitzien en voldoen aan de eisen die redelijkerwijs mogen worden gesteld aan de professional(s).

Artikel 11 Concurrentiebeding

11.1 Het is de opdrachtgever niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van gebruiker, binnen een tijdvak van 1 jaar na beëindiging van de overeenkomst, ongeacht om welke reden deze zal zijn beëindigd, met een professional(s) van gebruiker een (arbeids)overeenkomst voor (on)bepaalde tijd aan te gaan, dan wel de professional(s) op andere wijze direct of indirect werkzaamheden voor de opdrachtgever te laten uitvoeren. Hiervan kan slechts worden afgeweken nadat gebruiker hiervoor schriftelijke toestemming heeft gegeven en de opdrachtgever nader te bepalen werving- en selectiefee per professional(s) aan gebruiker heeft voldaan.

11.2 Voor iedere overtreding door de opdrachtgever van het in lid 1 van dit artikel gestelde verbeurt de opdrachtgever aan gebruiker een direct opeisbare boete van € 5.000,- voor iedere overtreding en € 500,- voor iedere dag dat een overtreding voortduurt, onverminderd het recht van gebruiker om de werkelijk geleden schade van de opdrachtgever te vorderen.

Artikel 12 Veiligheid

11.1 De opdrachtgever is verplicht zorg te dragen voor de veiligheid van de professional(s) zodanig als redelijkerwijs in verband met de aard en de strekking van de overeenkomst gevorderd kan worden.

11.2 Indien ten gevolge van het niet nakomen door de opdrachtgever van de verplichting omschreven in lid 1 van dit artikel de professional(s) in het kader van de uitoefening van de overeenkomst zodanig letsel heeft/hebben bekomen dat daarvan de dood het gevolg is, is de opdrachtgever jegens de in artikel 6:108 BW genoemde personen verplicht tot volledige schadevergoeding.

11.3 De opdrachtgever zal zich afdoende verzekeren tegen aansprakelijkheid op grond van het bepaalde in dit artikel. Op verzoek van gebruiker verstrekt de opdrachtgever een bewijs van de verzekering.

Artikel 12 Opschorting en ontbinding

12.1 Gebruiker is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien:

  1. Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt.
  2. na het sluiten van de overeenkomst gebruiker ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen. In geval er goede grond bestaat te vrezen dat de opdrachtgever slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.
  3. opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is.

12.2 Voorts is gebruiker bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

12.3 Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van gebruiker op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien gebruiker de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst.

 

Artikel 13 Aansprakelijkheid en verjaring

13.1 Gebruiker kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade, die een direct of indirect gevolg is van:

  1. a) een gebeurtenis, die in feite buiten haar macht ligt en aldus niet aan haar doen en/of laten kan worden toegeschreven, zoals verder omschreven in artikel 14 van deze algemene voorwaarden;
  2. b) enige daad of nalatigheid van de opdrachtgever, diens ondergeschikten, dan wel andere personen, die door of vanwege de opdrachtgever te werk zijn gesteld.

13.2 Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat gebruiker is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor gebruiker kenbaar behoorde te zijn.

13.3 De opdrachtgever is aansprakelijk voor schade die gebruiker lijdt doordat de opdrachtgever dan wel door de opdrachtgever ingeschakelde derden niet de verplichtingen nakomen die volgen uit de overeenkomst, deze algemene voorwaarden of de wet.

13.4 De opdrachtgever is aansprakelijk voor schade die zij, al dan niet met opzet, toebrengt aan roerende zaken (materialen en/of producten) die aan gebruiker of aan door gebruiker ingeschakelde derden in eigendom toebehoren, gedurende de periode dat de opdrachtgever op grond van bruikleen en/of huur deze roerende zaken onder zich heeft. Onder schade wordt onder andere begrepen de kosten voor reparatie en de vervangingskosten.

13.5 Gebruiker draagt geen verantwoordelijkheid voor foto’s, folders en ander materiaal, voor zover onder verantwoordelijkheid van derden uitgegeven.

13.6 Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

13.7 Gebruiker aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid indien tegen het advies van gebruiker in, de opdrachtgever eist dat er toch bepaalde werkzaamheden doorgang moeten vinden.

13.9 De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van gebruiker of haar ondergeschikten.

13.9 Alle aanspraken jegens gebruiker die niet binnen 1 jaar na hun ontstaan schriftelijk bij gebruiker zijn ingediend, vervallen door verjaring.

 

Artikel 14 Overmacht

14.1 Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.

14.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast wat op dat gebied in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop gebruiker geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor gebruiker niet in staat is de verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van gebruiker of gedurende langere tijd aanhoudend zeer slecht weer worden daaronder begrepen.

 

14.3 Gebruiker heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat gebruiker zijn verplichtingen had moeten nakomen.

14.4 Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

14.5 Voor zover gebruiker ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is gebruiker gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst.

Artikel 15 Intellectuele eigendom en auteursrechten

15.1 Onverminderd het overigens in deze algemene voorwaarden bepaalde behoudt gebruiker zich de rechten en bevoegdheden voor die gebruiker toekomen op grond van de Auteurswet.

15.2 Alle door gebruiker verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, overeenkomsten, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software, instructie-manuals enz., zijn uitsluitend bestemd om intern te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van gebruiker worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.

15.3 Gebruiker behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

15.4 Door het geven van een opdracht tot openbaarmaking of verveelvoudiging van door de Auteurswet of enige andere wettelijke regeling op het gebied van intellectuele eigendom beschermde objecten, die door of namens de opdrachtgever zelf ter beschikking gesteld zijn, verklaart de opdrachtgever dat geen inbreuk wordt gemaakt op wettelijke voorschriften en op beschermde rechten van derden en vrijwaart hij gebruiker voor de aanspraken ter zake van derden c.q. voor de directe en indirecte gevolgen, zowel financiële als andere, uit de openbaarmaking of verveelvoudiging voortvloeiende.

15.5 Het is de opdrachtgever niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van gebruiker voor intern of voor extern gebruik de uitvoering van de werkzaamheden door gebruiker en de door haar ingeschakelde derden en/of professional(s) op film, video, foto dan wel enige andere toekomstige beelddrager vast te leggen.


Artikel 16 Retentierecht

16.1 Gebruiker is gerechtigd de afgifte van al hetgeen zij in verband met de overeenkomst onder zich heeft op te schorten, totdat al haar vorderingen zijn voldaan, dan wel voor voldoening daarvan door of vanwege de opdrachtgever voldoende zekerheid is gesteld.

Artikel 17 Overdracht

17.1 De opdrachtgever is niet gerechtigd de rechten en plichten voortvloeiend uit de overeenkomst geheel of gedeeltelijk aan derden over te dragen, behoudens met voorafgaande schriftelijke toestemming van gebruiker.

17.2 De overeenkomst en deze voorwaarden blijven van kracht in geval de onderneming van de opdrachtgever geheel of ten dele van naam, rechtsvorm of eigenaar verandert. In voornoemd geval dient de opdrachtgever zulks gebruiker onverwijld schriftelijk mede te delen.

Artikel 18 Meer partijen

18.1 Indien een overeenkomst wordt gesloten tussen gebruiker enerzijds en twee of meer partijen anderzijds, zijn deze partijen ieder hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige nakoming van de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst.

Artikel 19 Verplichtingen van de opdrachtgever

19.1 De opdrachtgever dient ervoor te zorgen, dat door anderen uit te voeren werkzaamheden en/of leveringen, die niet tot de werkzaamheden van gebruiker behoren, zodanig en zo tijdig worden verricht, dat de uitvoering van de werkzaamheden door gebruiker daarvan geen vertraging ondervindt.

19.2 De opdrachtgever vrijwaart gebruiker voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan de opdrachtgever toerekenbaar is.

Artikel 20 (Promotie)materiaal

20.1 Aflevering door de opdrachtgever van het (promotie)materiaal dient te geschieden in duidelijk te onderscheiden eenheden c.q. hoeveelheden waarvan de verpakking zodanig dient te zijn, dat zij voor ge-/verbruik geschikt is, een en ander ter beoordeling van gebruiker

20.2 Bij aflevering van het (promotie)materiaal dient gebruiker een gespecificeerde opgave te ontvangen van de soort goederen alsmede van de daarbij behorende maten en gewichten.

20.3 Gebruiker aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verschillen tussen aangeleverd-, opgegeven-, gebruikt- en teruggeleverd (promotie)materiaal.

20.4 Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade aan het (promotie)materiaal die is ontstaan tijdens de werkzaamheden, tenzij de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van gebruiker of de door haar ingeschakelde derden. Indien de opdrachtgever de schade niet kan verhalen op een derde die de schade heeft veroorzaakt, is de schade voor rekening van de opdrachtgever. De opdrachtgever kan dan zijn verzekeringsmaatschappij aanspreken en dient het eventuele eigen risico zelf te dragen.

20.5 De opdrachtgever dient het promotiemateriaal naar behoren te verzekeren. Indien het promotiemateriaal een auto is, dient de opdrachtgever de auto all risk te verzekeren.

Artikel 21 Reclames

Reclames betreffende een project en/of de werkzaamheden moeten binnen 2 maanden na beëindiging van het project en/of de werkzaamheden schriftelijk aan gebruiker kenbaar gemaakt worden.

Artikel 22 Toepasselijk recht en geschillen

22.1 Op alle rechtsverhoudingen tussen de opdrachtgever en gebruiker is Nederlands recht van toepassing

22.2 Alle geschillen ter zake van overeenkomsten tussen de opdrachtgever en gebruiker worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar gebruiker gevestigd is.

 

© 2019 5678 Productions. Alle rechten voorbehouden.

 +31651500659

 info@5678productions.nl

 

 

 

 

 

Webdesign door Ocir.nl